utbytesstudent

Nu var det ungefär ett år sedan jag bloggade på denna bloggen, men eftersom att jag inte orkar starta någon ny så tänkte jag att ni kommer få följa med mig på denna bloggen hur det är att vara utbytesstudent.

Ni som inte vet, det är så att jag pluggar till förskollärare på Högskolan i Borås och går min femte termin och när man går femte terminen så har man chans att få byta ut den terminen till en utbytestermin och jag har valt att åka till Lissabon i Portugal. Jag har redan från början vart inne på att göra en sånhär termin och när jag fick chansen så tänkte jag varför inte, jag kommer ångra mig om jag inte gör det.. Det jobbigaste med att åka bort såhär är att lämna alla nära och kära, familjen, pojkvännen och vännerna. Men det är ju trotsallt ungefär bara 3 månader och en vecka jag kommer vara borta. Jag tror det kommer flyga förbi och snart är jag hemma igen och förhoppningsvis kommer pojkvännen på besök under en långhelg.
Så jag tänkte uppdatera min blogg medans jag är i Lissabon så att ni får följa med mig på min resa. 
 
Just nu sitter jag i Frankfurt och väntar på att åka till Lissabon, planet går 13.00 så jag kommer få sysselsätta mig på flygplatsen ett tag till, men det gör ju ingenting när det finns ett café 10 meter ifrån mig och dessutom gratis WiFi. 
 
 








RSS 2.0