long time no see.

Hej på er, jag vet att det har varit jävligt dålig uppdatering av mig här på bloggen när jag vart här i Portugal. Men det har hänt lite grejer också som varit rätt jobbiga att gå igenom så jag har inte direkt haft någon motivation till att skriva någonting här. 
Men det har också hänt lite roliga grejer när jag vart här borta såklart, 2 månader har gått och jag åker hem om ungefär en månad, under dessa månaderna har jag firat halloween, vart utklädd och vart på ett megaparty med mina vänner och min polska kompis vänner från Polen, sen har jag även haft besök här borta av två underbara vänner, sen har jag ju bara haft det så bra, shoppat, utforskat ställen och festat, självklart har jag ju haft praktik och skola också. Till er som undrar hur det går med skolan och praktiken, ja det är självklart svårt med praktiken då barnen bara pratar portugisiska, men jag försöker verkligen anstränga mig till att vara med dem, leka med dem och försöka så gott jag kan med min kroppsspråk, det är helt underbara barn jag har på min praktikplats. Det är rätt udda också då man på morgonen ska kindpussa barnen när man hälsar dem godmorgon, det gör man tydligen jämt här när man träffar på folk, lite udda från Sverige där man skakar hand när man träffar nya människor. Skola har jag en gång i veckan, på onsdagar där jag har musik, rörelse och bild. Jag är den enda utbytesstudenten på den skolan så alla pratar ju portugisiska där också, men de finns några som pratar engelska med mig där som inte är så rädda för att prata engelska, alla förstår ju engelska men vill gärna inte prata engelska så det är lite segt ibland. Då lärarna och eleverna kan prata portugisiska och man själv inte fattar någonting, men det funkar ganska bra utöverallt ändå tycker jag. 


Jag kommer att lägga upp bilder på vad jag har gjort här, men idag tänkte jag mer fokusera på visa hur jag bor här borta genom att visa lite bilder på lägenheten, man kanske inte ser så mycket, men jag har mest lagt fokus på att visa det viktigaste som mitt och Oliwias rum, badrummet, vardagsrummet och köket, och ja.. det är rätt stökigt. Men vad mer kan man förvänta sig när det bor 5 studenter tillsammans? ;) 

 








RSS 2.0