musikal @ Lissabon

Idag hade jag egentligen skola men då min förskola som jag har praktik på skulle på musikal frågade de ifall jag ville följa med. Självklart ville jag det, så idag hade jag en kort dag med förskolan för att gå på musikal istället för att vara på min skola och ha musik, rörelse och bild. Det är ju nästan samma sak.. Men i alla fall, det var faktiskt första musikalen jag har sett i hela mitt liv, tror jag? Den var självklart på portugisiska, men det var Tarzan-musikal och alla har väl sett Tarzan? så man fattade ju det mesta ändå och jag tycker generellt att det var jättebra, de framträdde verkligen super! Synd man inte fick ta bilder för då hade jag lagt upp lite bilder från musikalen. Då det var några sorgliga scener då och då var det några barn som började gråta, jag märkte att det var ett barn jämte mig som helt plötsligt började gråta och jag fattade ingenting.. men ja, det blir ju en helt annan grej när man förstår allt som sägs och de kanske blir lite emotionellt. Men lite gulligt ändå.. 

Imorgon har jag praktik igen, fast till halv 12-12 sen ska jag till min skola och ha en föreläsning om Högskolan i Borås och Borås i sig då de är några studenter från skolan här som ska åka som utbytesstudenter till Sverige i januari och självklart känner jag att jag gärna vill hjälpa till och berätta om Borås för dessa studenter. Jag kan inte göra mer än det. Så just nu försöker jag komma på lite grejer vad jag kan svara på, och kollar igenom lite saker, då jag känner att jag vill vara lite förberedd då de kan fråga mig precis vad som helst om Borås eller högskolan. 

Idag är det även 29 dagar kvar tills jag åker hem till Sverige igen, och jag kan faktiskt inte förstå att det är mitten av november och snart december, det känns som om det kommer att gå fort denna sista månaden. Eller så kommer det gå sjukt långsamt bara för att man känner att det gärna får gå lite med fart då jag saknar alla mina vänner, familj och mina katter hemma. 

 
 








RSS 2.0