from winter to spring.

Jag kan inte förstå att det kan bli sådan skillnad från vinter till vår,

Vintern är alldeles dyster och tråkig, alla sitter inne och det är tyst med bara vitt brus eller bilar som pågår utanför fönstret..  Alla skapar sin mysfaktor inomhus framför en brasa eller framför en bra film under en mysig filt. Om man ska gå ut måste man ta på sig lagerton med kläder och ändå vet man att man kommer frysa. 

Nu är det vår, jag känner det på mig, vår som snart blir till sommar.. Jag hör kvittrande fåglar utanför mitt fönster, barn som skrattar och leker, fotbollar som slås mot marken till väggar, det är fullt liv utanför. Underbart. Det är just denna tidpunkten på året det är skönt att bara dra ihop ett gäng, ner till stranden grilla lite, snacka och dricka sig smått berusade. Man behöver inte ha lager med kläder, det enda man behöver i väskan eller på armen är en tröja och man vet att man inte kommer att frysa påvägen hem. En sådan underbar känsla.. 

Om jag fick välja, skulle jag vilja ha vår och sommar året om. 















RSS 2.0