sensommar.

Vi har verkligen sensommar in i det sista här i Sverige detta året, det är snart September och det är ändå oftast 15-19 ° + ute på dagarna (då det känns som 20 +) förutom på kvällarna då det kyler på rätt bra. Men det är där man gör misstaget, om man ska ut på krogen på en lördagskväll, så tänker man att det räcker nog med ett linne och en kavaj, visst det gör det. På ditvägen, men när man ska hem så fryser man fan häcken av sig, man tänker inte på att hösten börjar smyga sig framåt ändå. Så istället två dagar senare så sitter man med en jäkla förkyldning bara för att man valde att ta kavajen istället för en jacka ut på krogen. - Börja tänka till kanske? nja.

Om man fick välja, hade jag kunnat leva med sommar året runt, men då blir det inte detta mysiga som finns när hösten tittar fram, de härliga höstfärgerna, sitta inomhus under en filt med trevligt sällskap, lite tända ljus och en kopp té.. mysfaktor på stor nivå. Det skulle nog bli ett stort dilemma ifall man fick välja. 
- Nä, nu känns det faktiskt som om jag vill ha höst på riktigt, så att man kan få ta på sig kläder efter väder och inte välja fel kläder för att man kollar ut och det ser molnigt ut. Då väljer man ändå fel för att det är varmt när man kommer ut ändå. 

Nu ska jag börja göra mig i ordning lite smått, för snart kommer Marika från Herrljunga och hälsar på mig en stund! Trevligt värre! :) 



Vi hörs! 








RSS 2.0