diskrensning och julafton .

Nu äntligen sitter jag här vid datorn och bloggar igen, och diskrensningen är igång också.. det var ett tag sedan min dator fick jobba såhär hårt.. men det måste den ju göra ibland.. 
Ja igår var det julafton, men det kommer jag berätta lite om senare idag, för ska även lägga upp lite bilder då också.. OM jag hinner, för ska nämligen till min farmor för att fika lite, och sen blir det att göra sig i ordning för utgång ikväll! 
Eller förresten, varför inte ta den gulliga lilla historien om Hipsi julen nu och bilder senare, imorgon eller nått sånt ;) blir bra! 

LÄS NU!

Det började med att jag inte kunde sova natten till Julafton, jag hade en massa tankar som kringlade runt i huvudet och så var det säkert bara för att det var julafton också.. men tillslut så somnade jag, för att jag öppnade mitt fönster.. har hört att man somnar ifall det är kallt i rummet. så jag provade, och klockan var väl sisådär 5 på morgonen när jag somnade, sen kommer min syster infarandes i rummet klockan 9 ungefär och säger att NU SKA VI ÖPPNA JULKLAPPAR, och slänger mitt paket från henne på mig. jag är liksom nyvaken och tänker "whaaat.. okej"
Öppnade min julklapp från henne och hon sin från mig. Jag fick bh och trosor av henne och hon fick ett presentkort på gina tricot från mig. 
Sen var det bara upp och hoppa och äta frukost, jag kommer på att jag måste se sista avsnitten från julkalendern som jag missat, alltså 23&24, sen blev det kaffe, chocochino och latte från pappas nya julklapp, alltså kaffemaskin som han betalat själv och vi syskon som bidragit lite. 
Sen vart det brådis att göra sig i ordning och platta håret och allt dedär.. hann  ta lite ego pics också innan vi åkte, pappa blev lite sur för att jag och min syster tog lite mer tid på oss än vad vi skulle.. men sen i slutändan var det ju han som tog sin tid. så det jämnade ju ut sig ändå! 
Aja väl borta i Svenljunga hos min bror, hans sambo Cicci och deras halvåriga son Liam så var min andra bror där, C:s familj och dem förberedde lite mat medans jag kunde fota lilla L. Sen kom C:s morfar, moster och morbror (tror jag) också. 
Sen var det dags att äta.. WOHO! mat, eller inte vanlig mat, JULMAT <3
Efter det var det Kalle Anka och lite fika på det, pepparkaksmuffins med lingongrädde, riktigt gott faktiskt! Mamma och hennes sambo kom lagom till det också, dem hade vart hos hans dotter och hennes familj och ätit lite. 
OCH sen var det julklapps utdelning, jag var tomte! och alla blev glada och nöjda, jag fick 10 vinglas, varav 2 st var olika än dem andra 8, en gryta med mumintrollet på, en mössa, massa bestick, koppar, vatten kokare, necessär, tvättpåse, iphone skal, presentkort från hemmakväll, en påse med massa goids och en liten glasnalle med ett hjärta på magen det de står min vän och massa underbara ord på och ett bedline set, jag tror det var allt i varje fall. Jag blev jättenöjd i vilket fall! 
Efter det så satt vi och pratade och ja, när vi inte gjorde allt annat jag skrivit så har vi bara suttit och pratat och umgåtts. Väldigt mysigt faktiskt!
Sen var det dags för mig, Therese och pappa att åka, T skulle till sin pojkvän som var hos hans mormor och morfar,  och jag och pappa skulle åka till hans flickvän och spendera julaftonskvällen.. 
När vi väl var där så blev det lite filmtittande, sällskapsresan. Dem filmerna är alltid lika bra och sen blev det att sova eftersom jag var så jäkla trött! 
Där var min julafton, mycket mycket mysig måste jag säga! 

Nu när jag berättat allt detta så blir ni säkert jätte nyfikna på bilderna jag ska lägga upp.. heheh! men dem får ni inte se förens imorgon, för ikväll hinner jag nog inte tyvärr detta.. 

I varje fall, nu måste jag vattna blommorna, föra över pengar till pappa, städa, kolla med syster om hon är påväg hem och allt annat han ber mig göra på en och samma gång ;) det är inte alltid lätt alltså.. 
Sen måste jag duscha, och sen ska jag äta mat och sen ska jag ner till farmor och farfar, dem bor rätt nära oss, sådär 100 meter kanske. 

Vi hörs! Ha en bra Juldag, för det ska jag ha ;)

Man kan ju nästan tro att dom vill att du ska flytta hemifrån snart med all köksinredning! ;) Hihi

2011-12-25 - 14:17:42








RSS 2.0