Tatueringar

Ja, inatt sov jag riktigt skönt. Vaknade som vanligt rätt så sent, tror faktiskt att jag var rätt trött.
Drömde om döden inatt, inte riktigt min grej.. men ja, drömde att jag förlorade massa vänner och bekanta, inte det roligaste måste jag medge. Och när jag vaknade så var jag fan tvungen att kolla facebook så att det inte stämde.. För det kändes så jävla verkligt! Aja slutpratat om det ämnet, jag tror det kom upp bara för att det faktiskt har gått bort endel nu.. känns som alla bara försvinner sakta men säkert. Ja, men det är ju så.. alla ska vi dö någon gång. Men jag lever nog minst i 100 år till! ;)

Tänkte blogga lite om vad jag tycker om tatueringar och ja lite sånt.. hoppas ni tycker om ämnet.
Jag har ju då två tatueringar, en tingeling på underarmen och lite stjärnor på sidan av magen.. då tänker ni "men ååh, tingeling, varför har du det?" Men då kan ni fråga så får ni svar på denna frågan. För jag har den utav en anledning faktiskt!
Men jag kommer inom en snar framtid att tatuera mig igen, och jag bara läääängtar.. Jag kan säga såhär att det är inte bara jag som har blivit beroende utav att tatuera mig, när man väl känner nålarna tryckas in mot sin hud första gången så kan det göra sjuhelvetes jävla ont, ( för det gjorde det på mig ) .. men sen när man märker att det faktiskt är värt plågan så vill man bara göra om det och om det hela tiden känns det som.. och sen tycker man bara att det är skönt att tatuera sig. Även fast man bör vänta lite innan man gör det, jag menar innan du fyllt 18 och du ser att andra har tatueringar, och du längtar tills den dagen du får göra det.. eller du bestämmer dig för att göra det ändå fast du inte är 18, visst det kan du göra. Men inte på en riktig studio om du inte har föräldrars tillåtelse.. Då måste du göra det hos en privat, och det är inte säkert att det blir som du förväntat dig.. Eller så blir de det. Visst att det är billigare och tatuera sig privat också, jag ska inte säga något för jag har själv tatuerat mig privat samtidigt som jag inte var 18 och inte hade mina föräldrars tillåtelse, eller min mamma visste efter en vecka. Men hon blev inte arg. Men det var 2 månader innan jag skulle fylla 18, innan dess har jag väntat och väntat och väntat..
Tycker egentligen att man bör vänta lite mellan alla sina tatueringar ifall man vill ha många vill säga, jag menar.. tänk ifall du tatuerar dig varje månad, eller varannan månad och bara gör det för att du vill ha det för tillfället.. Hallå, om du ångrar dig sen då? Det sitter där hela ditt liv. Sen om du bestämmer dig för att ta bort den, så kommer du ändå att få ett ärr, ett FULT ärr.. Istället tycker jag att det är bättre att verkligen tänka igenom VAD det är du tatuerar, och att du inte kommer att ångra dig.
Visst, jag kan inte säga något om detta egentligen, min första tatuering är jag inte helnöjd med, men det ser jag ändå som min första tatuering, och den får vara där, det kan jag leva med.. För det är som ett minne sen ändå.
Men ifall du som tatuerar dig en gång i månaden verkligen vill ha det och säger att du inte kommer att ångra dig, fine! Det är ditt val, jag bara säger mina åsikter och det har jag rätt i att göra, MIN blogg, MINA ord.

Nu kanske det blev lite rörigt, men jag hoppas att ni förstår ändå.

Dagens citat:-"Det svåra är inte att göra mästerverk, utan att försätta sig i det tillstånd då man gör ett."









RSS 2.0