Vågar man?

Hallå, vaknade idag utav att min syster säger att hon ska till stan. Jahapp, tänkte jag. vad skulle jag göra sedan, jo Sandra hörde av sig, så det slutade med att jag åkte till stan jag också, för Sandra skulle lämna ett linne och strumpbyxor till mig och hon skulle ändå jobba så. Men innan det så hann vi också ta en latte, vaniljlatte för oss båda blev det och lite tjöt på det. Riktigt fint faktiskt!

Ja, nu är det detta med om man ska eller inte, jag skulle ju faktiskt vilja jobba lite med barn eftersom att jag tycker det verkar så kul. Och sen kom jag och tänka på detta med Au Pair, om det skulle vara någonting?! Men är så osäker på hur man gör, inte självaste arbetet men alltså... Ska man gå en utbildning eller är det bara att köra på liksom!? Eftersom att jag inte hittar så mycket information om det är en utbildning först eller om man bara går på magkänslan.. Någon som vet kan ju kanske säga det till mig, eller ge några råd?
Men det låter faktiskt riktigt intressant, att komma bort ett år och liksom, komma in i en ny kultur och uppleva nya saker.. verkar ju riktigt spännande faktiskt, tycker jag! Isåfall skulle jag satsa på London eller något liknande tror jag.
Men frågan är ju "Vågar man?"



Dagens citat:- "Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv."

krävs ingen utbildning, bara att köra på! fråga antingen någon aupair-firma eller dom på arbetsförmedlingen så lär dom ju hjälpa dig :) <3

2011-08-23 - 15:27:18

bli medlem på aupair-world.net! skapa en profil så kommer familjer över hela världen att höra av isg till dig, så är det bara till att vraka och välja :)

2011-09-01 - 12:40:49








RSS 2.0