Arbetsförmedlingen

Fy vilket väder det är ute idag, regn, sol, regn, sol... kan de inte bestämma sig någon gång? tydligen inte, för någon minut sedan så öste det regn utanför mitt fönster men nu helt plötsligt så regnar det inte en droppe! Detta konstiga sommarväder, eller ska man kalla det för höstväder? Jag blir nästan deprimerad, så fort försvinner sommaren, man hinner ju nästan inte njuta alls.

Jaja, idag så är det arbetsförmedlingen som gäller, har nämligen fått en kallelse. Undra vad dem ska hjälpa mig med idag då. Inte hitta ett jobb i alla fall, även om det vore skönt.. dem kommer säkert säga hur mycket jag ska ändra på mitt cv och så kommer dem säkerligen berätta hur jag ska göra nu eftersom att jag är arbetslös och måste ändå ha pengar, så.. vi får väl se vad det är för roliga krav jag får.

En sak som jag funderar över är, varför är pengar så viktigt egentligen? Men ändå så kostar ALLT här i världen.. Så fort man inte har några pengar, så känner man sig så tom, och tänker "Åh nej, nu kan jag inte göra någonting" t.ex.. men när man har pengar, så vet man inte ibland vad man ska göra med dem.. utan dem bara ligger där i plånkan.
Och jag menar, pengar.. det är bara några mynt och pappersbitar, hur kan det vara värt så mycket egentligen?
Som en 500 lapp, det är liksom en pappersbit det de står 500 på och så är det en gubbe, när man får en sådan i handen när man fyller år, eller flera sådana så blir man extas, typ "WOW, 1500 kr".. att den är värt så mycket men ändå bara är en papperslapp det kan jag inte riktigt förstå..
haha, ja det är lite såna dumma tankar som bara kan komma upp i huvudet lite då och då.
Kan inte ni få idiotiska funderingar ibland?

Dagens citat
- "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en Jaguar än i en buss."










RSS 2.0